Overig — 24 maart 2015

Vorige week vloog ik met Arke van Amsterdam naar Dubai. Arke zet hierbij de Boeing 737-800 in. Dit toestel wordt gebruikt voor vluchten tot ongeveer 5500 kilometer. Wat direct opviel was dat het een nieuw vliegtuig betrof. Het interieur zag er nog spic en span uit, er hingen modernere beeldschermen voor de flight tracking en de plafonds waren ruimtelijker ingericht. Volgens de nieuwste trend is er LED-licht aangebracht in het plafond. Het licht is veel beter instelbaar dan in oudere versies van de 737-800 en het geeft een ruimtelijker gevoel.

Ook merkte ik een verschil in de stoelen. Waar ik de stoelen bij Arke in het verleden altijd krap vond wat betreft breedte, daar zat ik nu veel beter. Sterker nog, ik denk dat ik zelden beter heb gezeten op een middenstoel. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in de comfort klasse reisde. Dit betekent bij Arke dat je meer beenruimte hebt. Als ik eerlijk ben is het ruim voldoende beenruimte om de upgrade naar premium comfort class niet meer te hoeven maken. Op de terugweg zat ik wel premium comfort class en wel op de eerste rij. De beenruimte die je dan hebt is niet normaal meer. Ik kon mijn benen helemaal recht voor me uit strekken.

Arke is duidelijk goed bezig. Waar ze in de begintijd, toen het nog ArkeFly heette, het moesten doen met enkele tweedehands toestellen, daar zie je dat ze vooral door de Boeing 787 Dreamliner maar ook door deze nieuwe versies van de kleinere 737-800 flinke stappen vooruit gemaakt hebben.

Meer weten over met Arke naar Dubai vliegen? Bekijk dan deze pagina over naar Dubai vliegen met Arke.

Tags: ,

Delen

Over de redacteur

Halverwege de jaren negentig ben ik begonnen met intensief reizen. Eerst als zakenreiziger, later steeds meer met het doel om over reizen op internet te publiceren. Deze uit de hand gelopen hobby heeft ervoor gezorgd dat ik een redelijk deel van het jaar op pad ben. Inmiddels heb ik ongeveer 75 landen bezocht en schrijf ik op verschillende reis- en bestemmingsgerelateerde websites zoals allesovervakanties.nl

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *