Overig — 31 augustus 2013

Ik ben helemaal klaar met autoverhuurder Goldcar in Spanje. De manier waarop dit bedrijf met klanten omgaat lijkt in mijn ogen meer gebaseerd te zijn op het misleiden van klanten dan op het runnen van een autoverhuurbedrijf. Ik heb nu voor de derde keer auto’s bij ze gehuurd (twee stuks dit keer) en wederom wordt je gewoon aan alle kanten genaaid door Goldcar. Als je op internet gaat zoeken naar ervaringen van anderen lees je ook genoeg over de wijze waarop Goldcar mensen met lage tarieven probeert te lokken en vervolgens probeert op allerlei manieren extra geld te verdienen aan je. Soms heb je daarbij nog een keuze of je extra kosten betaalt, maar soms wordt je tegen je eigen zin geconfronteerd met ongewenste kosten.

Twee bekende trucs lees je al volop op internet. Ongelooflijk is het feit dat ze verplicht een volle tank benzine af moet nemen en deze leeg terug mag brengen. Het ergste is dat ze je voor die volle tank benzine vaak veel te veel berekenen, zoals je in dit verhaal ook al kunt lezen. Truc nummer twee is melden dat de all-in verzekering die je via een eventueel tussenpersoon zoals Car del Mar hebt afgesloten geen all-in verzekering is. Ze laten je een tabel zien met allerlei ridicuul hoge kosten die voor kunnen komen om je alsnog hun eigen all-risk verzekering te verkopen. Je standaard week autoverhuur kan zo ineens al opgelopen zijn van 150 euro naar meer dan 300 euro. Hier zit dan bijvoorbeeld wel voor ongeveer 80 euro aan benzine in (als je de normale prijs zou berekenen). Vraag je je dan maar eens af of Goldcar nog steeds zoveel goedkoper.

Diesel

De vorige keer, toen ik op Tenerife een auto huurde, kreeg ik ongevraagd een diesel mee. Maakt niet uit, zou je denken. Totdat je in hun huurvoorwaarden leest dat je minimaal 2 euro per dag extra moet betalen als je de auto een dieselauto is. In het geval van Tenerife heb ik dat nog gepikt, maar dit keer op Alicante wilde ik dat niet hebben. De 21 dagen toeslag keer tenminste 2 euro is het me niet waard om een diesel mee te krijgen. Dit keer had ik voor mijzelf klasse T geboekt. Dit is een soort van premium compact klasse, waar de Audi A3 Sportback, Volkswagen Golf en Alfa Romeo Guiletta onder vallen. Hoewel ik meerdere keren in mijn e-mail specifiek om de A3 Sportback heb gevraagd, kreeg ik natuurlijk de veel goedkopere VW Golf mee. Doet nu even niet terzake, maar wilde dat toch ook even melden. Toen de baliemedewerker me meldde dat het een diesel was, weigerde ik de extra kosten die voor diesel stonden. Het haantje achter de desk vertelde me dat alle auto’s in de T-klasse TDI’s waren (knap voor een klasse waar ook Alfa Romeo’s in voorkomen) en dat je dus altijd voor diesel moest betalen. De andere optie was een auto van een klasse lager accepteren (terwijl ik enkele tientjes extra betaald heb voor een klasse hoger). Je wordt dus gewoon klemgezet en hebt geen andere optie dan extra te betalen of een downgrade (!) te accepteren.

Conditie van de auto’s

Op Tenerife kreeg ik een Peugeot 308 mee waarvan de remmen hun beste tijd gehad hebben. Al na twee dagen kon men mij vanaf honderden meters afstand aan komen rijden omdat de remmen een flink snerpend geluid maakten. De auto was ongewassen en op veel plekken beschadigd. Op Alicante kreeg ik dit keer ook weer twee auto’s mee die er niet meer fris en fruitig uitzagen. De Audi A1 waar mijn vrouw mee ging rijden had duidelijke schade op de hoek van de bumper terwijl mijn Golf op veel plekken krassen en butsen had. De Golf was ook wederom niet schoon opgeleverd. Opvallend is dat in alle gevallen gaat om een auto waarvoor we het uitgebreide verzekeringspakket afgesloten hebben. Melding op het kantoortje leverde ons zowel op Tenerife als in Alicante een zelfde reactie op: ze zijn op de hoogte en het geeft niets, want je hebt toch een all-in verzekering. Het lijkt er op, en helaas kan ik dit niet hard maken, dat ze de verse auto’s vooral mee lijken te geven aan mensen die geen all-in verzekering afsluiten. Op die manier is elke schade goed te onderscheiden en kunnen ze hun (belachelijk hoge) schadebedragen bij de huurder in rekening brengen. Als je vervolgens niet repareert en dit meerdere keren herhaalt, dan kun je de auto doorschuiven naar de all-in klanten. De kleinere schades zitten er dan nog gewoon op terwijl die waarschijnlijk duizenden euro’s aan extra opbrengst voor Goldcar hebben gezorgd.

Express Service

Op het moment dat je een auto huurt bij Goldcar kun je de optie Express Service kiezen. Hiermee kun je zonder wachttijd je auto ophalen. De kosten hiervoor bedragen 45 euro. Nou huur ik al bijna twintig jaar auto’s in het buitenland en ik heb nog nooit meer dan twintig minuten moeten wachten om een auto op te halen. Deze optie leek me dan ook totaal overbodig. Totdat we aankwamen op Alicante Airport. De normale rij voor het ophalen van auto’s bij Goldcar leek wel op de rij voor het inchecken van een vlucht naar Amsterdam. Ongelooflijk zo lang. De balie voor de Express Service kende een veel kortere rij. Dan daar maar aansluiten. Die 45 euro had ik er wel voor over om naar schatting zeker een uur eerder weg te kunnen van het vliegveld. Die 45 euro bleek uiteindelijk twee keer 45 euro te zijn en de beloofde maximale wachttijd van 5 minuten werd twintig minuten. De andere rij was in de tussentijd gehalveerd. In totaal dus 90 euro armer om uiteindelijk naar schatting een half uur eerder weg te kunnen van het vliegveld.

Jammer dat de klant de dupe is van de drukte bij Goldcar. Je hebt de keuze om op Alicante Airport lang te wachten op je auto of 45 euro per auto extra te betalen om binnen een bij andere verhuurders normale tijd weg te kunnen rijden.

Ervaringen van anderen

Als je op internet gaat zoeken op ‘Goldcar reviews’ of ‘Goldcar ervaringen’ dan kom je aardig wat ellendedossiers tegen. Mensen waarbij duizenden euro’s van de creditcard afgeschreven wordt omdat de huurauto’s gestolen zouden zijn terwijl ze gewoon ingeleverd zijn, kosten van 250 euro aan schoonmaakkosten in rekening gebracht vanwege hondenharen in de kofferbak van de auto terwijl de huurders geen hond bij zich hadden en schades die op zijn minst discutabel zijn. Dit zijn niet onze ervaringen dus we kunnen ook niet controleren of de slechte ervaringen inderdaad waar zijn. Op basis van onze eigen ervaringen zijn we helemaal klaar met Goldcar.

We durven zelfs dit artikel pas te publiceren nadat we de auto’s ingeleverd hebben. Het zou ons niets verbazen als ze ons proberen te grazen te nemen via de creditcard waarmee we borg staan.

Huren via derden

Als je Goldcar wilt vermijden als autoverhuurder dan moet je ook goed opletten als je via derden een auto in Spanje, Portugal of Italië huurt. Autobrokers zoals Car del Mar, Rentalcars.com en Holidaycars.com maken volop gebruik van de auto’s van Goldcar. Helaas kun je vooraf niet altijd zien of je huurauto via Goldcar geleverd wordt. Daarom komen veel klanten toch bij Goldcar terecht, omdat dit bedrijf kennelijk goede zaken doet met de autoverhuurbrokers.

Sunny Cars werkt niet met Goldcar

Wil je niet terechtkomen bij Goldcar, Firefly of soortgelijke autoverhuurbedrijven? Huur dan je auto bij Sunny Cars. Deze broker doet alleen zaken met betrouwbare autoverhuurders. Je bent altijd volledig verzekerd en je hoeft geen volle tank brandstof af te nemen.

Tags: , , , , , , , , , ,

Delen

Over de redacteur

Dimi3

Reisjournalist Dimi3 reist 80-100 dagen per jaar en publiceert op tientallen websites reiservaringen, foto's en informatie over allerlei reisbestemmingen. Favoriete bestemmingen zijn Dubai, Mexico, Caribische eilanden, Florida en grote steden zoals Hong Kong, Singapore, Londen en New York.

Reacties

  1. Goldcar nooit meer ! Onbeleefd personeel ! Inderdaad goedkoop aanbod tot je al de supplementen bij elkaar telt die je betaalt om toch maar volledig verzekerd te zijn. Dit is een veelvoudige klacht ! De nieuwste truc in mijn ogen, althans om nog meer geld in het laatje te krijgen. Gewoon beweren dat de auto te laat binnen gebracht werd. Je moet de sleutels afgeven aan het ” meeting point ” Goede raad neem een foto van je parkingticket bij aflevering van de wagen. Met veel geluk kan je de man of dame aan het loket voor ontvangst sleutels, overhalen om een ontvangstbewijs te laten tekenen met betrekking tot het tijdstip.
    Wij kregen 37 euro aangerekend wegens laattijdig binnen brengen. Het werd ons zelfs tweemaal aangerekend dus de wagen werd nogmaals met 74 euro duurder. En dit allemaal bij het afleveren van een wagen één uur vroeger dan contractueel voorzien.
    Dank je we Goldcar !

  2. I.d.d. ben ik ook 2 maal opgelicht door Goldcar. Voor mij ook nooit meer Goldcar!

  3. Voor onze vakantie in Tenerife, eind maart 2014, hebben we dezelfde slechte ervaringen. Bovendien hebben we voor het inchecken ruim 1.5 uur moeten wachten. Een persoon achter het loket en ca 25 sterke groep Engelsen voor ons. Allen al gereserveerd, dus verwacht je een snelle afhandeling. Niet dus terwijl je precies weet wanneer die vliegtuigen aankomen. .
    Ongevraagd een diesel auto, maar een Dacia bestel zonder enige luxe. Gezeur over de extra verzekering maar die heb ik categorisch gewijzigd. Toen kreeg ik inderdaad een Dacia mee met 3.000 km op de teller.
    Bij inleveren een nauwgezette controle, waarvan je niet wordt verteld wat er geconstateerd is. Maar wel de mogelijkheid hebben om waanzinnige kosten van je creditcard af te halen.
    Verhaal lijkt dus te kloppen.
    Never nooit meer Goldcar is het devies.

  4. Ik ben er ook ingetrapt het zijn een stelletje geïnstrueerde oplichters!!!

  5. Jammer genoeg heb ik deze post niet eerder gelezen, vorige maand namelijk bij Goldcar geboekt op Mallorca, aangekomen op de luchthaven een rij waar je u tegen zegt. Na anderhalf uur wachten wilde ik de moed opgegeven. Zo ga je niet met je klanten om. de balies naast Goldcar van Sixt en Hertz waren zo goed als leeg. Na ruim 2 uur was ik dan aan de beurt. Ik snap dat een goedkope verhuurder ergens op moet bezuinigen maar je klanten ruim 2 uur laten wachten gaat er bij mij niet in.

  6. Drama ervaring hier. Bij de balie wilde ze mij ook een extra verzekering aansmeren. Dat wilde ik niet en toen moest ik 1200 euro reserveren op mijn creditcard. Na even twijfelen dat maar gedaan. Vervolgens moest ik zelf de schades controleren en de man achter de balie gaf nog aan, wel goed kijken. Prima.. veel kruisjes gezet bij alle deukjes en krasjes. Bij het inleveren deed de dame buiten al direct wat vreemd en liep eerst naar binnen alvorens ze ging controleren (verhaal was dat het schadeformulier er niet was). Volgens loopt ze een rondje om de auto en kijkt niet naar de deuken en krasjes, maar loopt direct naar het slot, dat blijkbaar kapot was. Ik heb dit bij mijn eigen controle niet gezien (gelet op deuken en krasjes) en de auto steeds met de afstandsbediening open gedaan. Dus dat slot was me nooit opgevallen.
    Maar er was niet over te praten. Ik weet zeker dat ze me wilden pakken omdat ik geen verzekering had. Dit was voor hun een mooie manier om de schade vergoed te krijgen. Les voor de volgende keer: Maak een filmpje van de auto als je hem ophaalt, zodat je in elk geval nog iets van bewijs hebt..
    Voor mij in elk geval de laatste keer bij Goldcar..

  7. Eens maar nooit weer,hun policy is gewoon of die extra verzekering of een bedrag op je credit card reserveren en dan weet je zeker dat je aan die wolven bent overgeleverd.
    Dus maar gewoon die €180,– extra verzekering betalen en 2 weken flink raggen met zo’n waardeloze Peugeot. Kortom €500,-voor 13 dagen!!

  8. NOOIT MEER MET GOLDCAR !!!
    Wij hebben net dezelfde ervaring gehad m.b.t. het betalen van een extra verzekering én een veel te hoge prijs voor de volle brandstoftank. We huurden deze zomer 2 maal bij Goldcar Valencia airport. Tijdens de eerste huurperiode van 2 weken heb ik die extra verzekering genomen, ook al had ik reeds een verzekering via Rentalcars, waar ik geboekt en betaald had. De verkoper van Goldcar verzekerde mij dat deze verzekering mij onvoldoende zou dekken als ik een probleem had. Hij had mij zodanig de stuipen op het lijf gejaagd dat ik niet anders durfde, ik reisde immers alleen. Ik betaalde dus ongeveer 180 euro extra. Ik kreeg een splinternieuwe wagen, er werd niets gecontroleerd bij het ophalen en inleveren. Dat je een veel te hoge prijs betaald hebt voor de volle benzinetank, merk je pas als je zelf gaat tanken…Later kreeg ik de niet opgebruikte benzine teruggestort op de creditcard. Of dit in de juiste verhouding gebeurde? Daar heb je uiteraard geen controle over!
    De volgende huurperiode ( ook reeds lang op voorhand geboekt en betaald via Rentalcars), enkele weken later, hebben mijn man en ik de extra verzekering geweigerd. Er werd 650 euro geblokkeerd op de creditcard. We kregen een auto vol blutsen en krassen, afgebroken antenne, … Een medewerker controleerde de wagen samen met mij tijdens het ophalen. Vermits ik nogal gedetailleerd alles op papier wou, maakte hij hierover “grapjes”. We hoefden ons helemaal geen zorgen te maken, zei hij in zeer gebrekkig Engels, ze wisten wel dat de auto reeds goed beschadigd was. De tekening op het formulier stond letterlijk vol met markeringen !
    Toen we de wagen een week later inleverden, konden we niet geloven hoe smerig ze het spelletje speelden: een medewerker liep direct naar de auto om te controleren a.d.h.v. het schadeformulier dat bij het ophalen was opgesteld. Hij had tevens een ” niet ingevuld” document mee. Hij stapte nogal snel een rondje rond de auto, zogezegd controlerend, en opeens bleef hij staan bij de rechter voorspiegel. Het leek wel of hij op voorhand wist dat hij naar die plek extra moest kijken. Toen ik hem vroeg of er een probleem was, negeerde hij mij ( hij sprak geen Engels) , liep naar binnen en haalde er een andere collega bij. Deze beaamde iets wat hij zei en toen kregen we te horen dat wij die spiegel beschadigd hadden. Een beschadiging van de autolak en we zouden dit moeten betalen ! We protesteerden want wij hadden helemaal niets beschadigd !
    We hebben alle mogelijke argumenten gebruikt om hen te overtuigen dat wij hiervoor niet verantwoordelijk waren, dat de auto al heel erg beschadigd was toen we hem ophaalden, dat de collega het toen niet zo nauw nam met het registreren van alle beschadigingen, enz… we konden er niet onderuit. Toen we hen vroegen waarom er nu gecontroleerd werd en bij de vorige huurperiode niet, kregen we te horen dat controle niet gedaan wordt als je een extra verzekering hebt . Vreemd toch !?
    Wij voelden ons flink bedrogen door deze smerige en onbeschofte aanpak, we hadden het gevoel dat dit alles opgezet spel was. We konden niet anders dan de schade onmiddellijk betalen. Ze hadden immers de 650 euro achter de hand en moesten mijn creditcard hebben om het resterende bedrag te kunnen vrijgeven… We moesten dan maar het geld terugclaimen bij Rentalcars !
    Voor ons dus nooit meer Goldcar ! Absoluut onbetrouwbaar door zulke praktijken !

    • Dit moet eigenlijk naar Radar.Dan bereiken we een groter publiek,groetjes Carla Boonstra- Raams

  9. ja, ik voel me ook danig geript door Goldcar. Heb 202 euro moeten extra betalen voor verzekering en benzine. Volledig verzekerd was ik dan. Had enkel de sleutels in de brievenbus te gooien. Zie ik vandaag op mijn rekeningoverzicht van de visa dat er nog eens 30 euro werd afgenomen zonder uitleg, mail op de dag van het terugbrengen. WAAROM niemand die het weet.

  10. Mensen huur nooit een aoto bij Goldcar of Rentalcars,je wordt belazerd waar je bijstaat.Alles geregeld bij Rentalcars.com,papieren uitgeprint,alles goed geregeld ,denk je,kom je bij de luchthaven ben je ineens Coldcar,moet je weer een andere verzekering en een volle tank betalen ,het is te gek voor woorden ,dus mensen goedkoop wordt duurkoop,Carla Boonstra

  11. Ik wilde een reactie gaan plaatsen, maar er staan er al zoveel waarheden over deze oplichters in dat verder informatie anders dan “geen zaken doen met Goldcar” overkill is.

  12. Ook ik ben opgelicht. Eerst bij het ophalen van de auto: extra kosten omdat we een ongevraagd een diesel kregen, afsluiten van de extra verzekering, uieindelijk liep de rekening behoorlijk op. Maar het ergste is dat ik twee maanden later een mail kreeg met de mededeling dat de auto 1 keer beboet was. Ze gaven mijn gegevens door aan de instanties en schreven 40 euro van de criditcard af, zonder dat ik er iets aan kon doen. De boete was bijgevoegd en daaruit bleek overduidelijk dat de overtreding 1 dag was gemaakt voordat ik de auto ophaalde. De overtreding was op 12 oktober 14:00 uur gemaakt. Ik heb de auto gehuurd vanaf 13 oktober 19:00 uur. Ik heb nu al 3 kwade mails naar Goldcar gestuurd, maar ze reageren gewoon niet. Terwijl de gemaakte fout overduidelijk is. Een waardeloze maatschappij: huur daar niet bij!!!!!!

  13. Bijna alle hier bovenstaande reacties roepen herkenning op.
    – Auto geboekt voor 138 Euro, uiteindelijk 254,15 afgerekend. En dan hebben we ons nog niet een laten verleiden tot de all-in verzekering van 90 Euro!
    – 1,5 uur wachten op vliegveld
    – Blokkering creditcard á 800 euro vanwege niet afnemen all-in verzekering
    – Onbeschoft personeel, dreigementen met hoge kosten (5000 Euro) die niet verzekerd zijn.
    – Auto was netjes, maar remmen en koppeling hadden hun beste tijd gehad.

    Voor mij eens maar nooit meer. Helaas zijn ze erg groot op de canarische eilanden en een van de weinige waar je nog op korte termijn een auto kan krijgen.

    • via autoreisen.es altijd een auto tegen goede tarieven. Auto’s zijn niet de nieuwste maar altijd goed onderhouden.

  14. Goldcar waarom ? Als je bekijkt wat ze uiteindelijk rekenen ben je net zo veel kwijt bij reguliere verhuur bedrijven.
    Een dag extra kan niet zonder 40€ boete. (Het is januari meer dan de helft is niet verhuurt.) volle tank 115 euro (administratie kosten) op een huur van 42 euro voor 7 dagen. En de €40 zou niet erg zijn als mensen je aardig zouden helpen maar wat een horken!

    Doe nu niet penny wise pond foolish. Book meteen bij een reguliere club.

  15. Hallo:
    Mijn naam is Victoria R. en ik werk bij Goldcar. Het spijt me zeer dat u problemen met ons hebt gehad en ik bied me aan om uw geval na te gaan voor als er zich enige fout of schending van overeenkomsten heeft voorgedaan.
    Graag had ik u laten weten dat sinds de datum waarop de post in 2013 werd gepubliceerd, veel van onze diensten en systemen met betrekking tot autoverhuur enorm zijn verbeterd. Jaar na jaar werken we er namelijk aan om ons steeds meer en beter aan te passen aan de behoeften van onze klanten. In elk geval en ongeacht de verstreken tijd sinds u bij ons een auto hebt gehuurd, verbind ik me ertoe uw geval na te gaan en de problemen of twijfels die u eventueel heeft in de mate van het mogelijke op te lossen.
    U kunt me bereiken via goldcarweb@goldcar.com of via mijn Facebook-profiel (Victoria Rumside).
    Met vriendelijke groet,

    Victoria R.

    • Hallo ik heb ook een probleem met goldcar , in dit geval een c4 gehuurd , na de huurperiode teruggebracht naar Almeria airport , de sleutels overhandigd aan Maria aldaar .

      ik kreeg een email op 28-01-2015 de dag na terugbrengen , dat het geld van het restant van de diesel op mijn rekening zou worden teruggestort ,
      je raad het al , nu 27-03-2015 heb ik nog steeds niks ontvangen .
      goldcar gemaild maar behalve de verwijzing naar hun email niets meer van ze gehoord.

      Nee goldcar , dit is niet de manier.

  16. OPGELET!!!!!HUUR AUB GEEN AUTO BIJ GOLDCAR JE WORDT GELOKT DOOR GOEDKOPE PRIJZEN MAAR BENT SOWIESO OP DE EEN OF ANDERE MANIER GENAAID!!!!!!!!!
    WEZE AUB GEWAARSCHUWD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. Wij zijn ook 2x opgelicht door Gold Car. 1ste keer in Malaga en 2de keer in Alicante.
    Had de 2de keer via holiday cars geboekt en dacht dan kom ik niet bij Gold car uit, nou achteraf dus wel…
    Bij holiday cars het complete pakket genomen om achteraf geen extra kosten te verwachten..
    en idd je raad het al.. kom je aan op alicate airport bijna nacht en een kleine man van net 1 jaar die naar bed wilde en je kon dus mooi aanschuiven in de rij bij Gold car waar ik de bui al zag hangen omdat er boze mensen wegliepen. We waren verplicht echt verzekering erbij te nemen anders geen auto mee. We zeiden nog dat echt all riks pakket hebben wij bij holiday cars al betaald, maar kreeg je mooi een antwoord op dat zij daar niks mee te maken hebben… betalen of geen auto, nou daar sta je dan met een huilende kleine en bijna nacht…

  18. MIJD GOLDCAR!!
    Google ‘Goldcar review’ of ‘Goldcar ervaringen’. Of zie het twitter-account @GoIdcar_Victims.
    Oplichters zijn het.
    In Palma de Mallorca hebben we 1,5 uur in de rij gewacht (laagseizoen). Dit had nog een uur langer geduurd als we niet €20 euro extra hadden betaald voor de ‘Express lane’.
    De reden dat het zo lang duurt is omdat iedereen die zijn auto wil ophalen agressief en langduring onder druk wordt gezet om de goldcar-verzekering te nemen (€148 extra) omdat je via de vooraf betaalde verzekering van rentalcars.com niet all-risk verzekerd zou zijn. Dit laatste is niet waar. Toen we daar van afzagen dienden we een borg te betalen van €1.200 en een volle tank vooraf. Na inlevering van de auto zou de brandstof in de tank automatisch worden gerestitueerd. U raadt het al: van de kwart tank die over was hebben we niets teruggezien. Op e-mails wordt niet gereageerd. Toch vinden we dat we nog relatief geluk hebben gehad als we alle horrorverhalen op internet lezen. Verhalen bijvoorbeeld over ongeoorloofde creditcard-afschrijvingen achteraf door goldcar.
    Voor vier euro meer per dag had ik liever een echt autoverhuurbedrijf genomen. Had me een hoop ergenis vooraf en stress achteraf bespaard.
    Ik begrijp niet hoe goldcar aan een waardering van 7 komt op de site rentalcars.com, dochter van booking.com. Dat dit soort ‘dienstverlening’ nog bestaat anno 2015 verbaast mij eigenlijk nog het meest.
    Schandalig, schandalig, schandalig!

  19. Beste autohuurder,

    Afgelopen week (9-16 jun 2015) een auto (5 deurs met airco) gehuurd bij Goldcar (Portugal-Faro) via de website rentalcars.com. Goldcar komt daar als een van de goedkoopste autoverhuurders uit de bus. Dit blijkt in de praktijk anders te zijn. Na wat enige argwaan via forums en deze website toch besloten om een auto te huren via Goldcar. Eenmaal aangekomen op de luchthaven Faro blijk ik bij Goldcar na 93,85 online betaald te hebben, ik daar nog eens 113,50 moet betalen voor de benzine. 113.50 voor benzine? Ooit een 5 deurs gereden met zo’n kostbare tank? Ik niet. Daar bleek maar iets van 68 euro aan tank in te zitten en overige kosten waren tol en administratie kosten. Zeer vreemd en zeer onduidelijk aangezien dit nergens vermeld stond. Vervolgens moet je een deposit betalen van 1200 euro. Je bent overigens verantwoordelijk voor alle schade die jij maakt aan de auto ook al is dit niet jouw schuld. Ik weet niet of dit ook bij andere autoverhuurbedrijven zo is? in ieder geval vond ik het een aparte regel. De deposit van 1200 euro is een slimme zet aangezien er in Nederland vaak een limiet zit op je credit card. In mijn geval was dit 1000 euro. U begrijpt dus dat ik deze deposit niet kon betalen. Het is niet mogelijk om de deposit te betalen via een andere credit card. Hij moet op naam staan van de hoofdhuurder. Er stond ons dus niets anders te doen dan de auto af te kopen met een volledige dekking van 161 euro. Hiermee ben je volledig verzekerd. Dit kwam er dus wel op neer dat ik een auto had gehuurd waarvan ik dacht dat deze, met een verzekering die ik eerder online had afgesloten, 93,85 + 40 = 133,85 euro zou kosten. Mij uiteindelijk 133,85 + 113,50 + 161 = 408,35 heeft gekost. Ik weet niet exact hoe het geregeld is bij andere maatschappijen zoals Avis en Hertz maar gevoelsmatig voelde ik mij ronduit zacht uitgedrukt: GENAAID! Geen transparantie, niets. Trucjes om je als de klant te lokken en je vervolgens met allerlei extra kosten op te zadelen.

    Ik ben absoluut geen persoon die zijn beklag doet via forums en websites maar wilde het niet onvermeld laten.

    Mijn advies:

    Kijk eerst goed verder alvorens met Goldcar in zee te gaan.

    • Wij hadden een all in verzekering genomen in ons thuisland. Veel goedkoper en even geldig in buitenland. Bij het binnenbrengen van onze wagen was de tank vol. Nadien kregen we een aanrekening van 60€ wegens niet getankt. We stuurden een klacht via aangetekende zending. We kregen prompt veronntschuldigingen voor het onbeschoft gedrag en onze 60 €. Doen zou ik zeggen. Wij huren nooit meer bij Goldcar. Onbeschofte dieven.
      Het adres van Goldcar:
      Goldcar Italy S.R.L.
      Ter attentie van de Financiele directeur
      VIA ALFRED NOBEL 18
      39055 LAIVES BZ

  20. Wij zijn net terug uit Alicante, man man man wat een miserie !! van 1Juli tot 20 Juli wagen gehuurd via via Goldcar inplaats van 600€ hebben we 900€ betaald en 20dagen visa geblokkeerd voor 1200€ plezant was anders

  21. Hoi,
    Is er iemnd die me kan laten weten bij wie we dan beter een wagen zouden huren ? mag ook buiten luchthaven zijn ! In malaga is den top Caramba autos .. Wij gaan in Juli

    • Hoi Gedra,

      Ik heb goede ervaringen met Atesa. Twee keer naar volle tevredenheid gehuurd.
      Net bij Goldcar gehuurd omdat het niet anders kon en dat was een crime. Zie alle klachten hierboven.
      Zowel Atesa als godcar via rentalcars.com gehuurd. Daar lees ik ook slechte dingen over, maar in mijn geval hing het af van de verhuurder (in dit geval Atesa en Goldcar)

  22. Same here! Het zijn gewoon oplichters. Wij hadden vorige week voor 5 dagen een auto gehuurd wat €105,- koste. Wij hadden het thuis betaald met mijn vriendin haar creditcard omdat ik er geen 1 heb. Ik was hoofdbestuurder. Toen wij aankwamen hadden we alles netjes voor elkaar. De vrouw achter de balie gaf aan dat wij de borg niet mochten betalen met de creditcard van mijn vriendin omdat zij niet de hoofdbestuurder was(Dat is raar want de eerste betaling is daar ook mee gedaan + zij was opgegeven als 2e bestuurder.) Toen gaf ik aan dat ze dan maar van mijn vriendin de hoofdbestuurder moest maken. Dat was niet mogelijk volgens haar.

    Ze gaf aan dat het wel met de pinpas kon maar dat het dan €70,- extra kosten omdat het dan verplicht verzekerd moest zijn. Ik gaf aan dat het nergens op sloeg maar de vrouw gaf 2 opties: Of je €105,- betalen of extra betalen. Natuurlijk wilden wij gewoon weg dus besloten wij het maar de betalen. Toen ik ging pinnen stond er in 1 keer €202,- op het schermpje. Ik gaf aan dat dit niet klopte. Toen zei ze dat wij ook nog tank service kosten moesten betalen + de volle tank. Toen gaven wij aan dat dat nooit kan kloppen want er gaat nooit meer dan €100,- in een tank. Ze deed er niks mee. Wij waren gewoon verplicht om te betalen anders waren wij ons geld kwijt.

    Van €105 naar €307,- vind ik nog wel een verschil. Het zijn gewoon oplichters! Wij zullen nooit meer bij Goldcar onze auto huren!

  23. Hallo,
    Wij net terug van Milaan waar we ook in de 1 e instantie hadden geboekt via een site en kwamen bij goldcar terecht,
    Wat een slechte service, kattige vrouwen en ook ons werd gezegd dat onze all inclusive verzekering die alles zou dekken niet genoeg was en wij de keuze hadden of €35 per dag extra of €950 op onze creditcard
    Ik had zin om die griet achter de balie weg te trekken zo onbeleefd was ze!
    Ook wij kregen een blaadje voor ons die wij moesten ondertekenen voor eventuele krasjes!
    Anders zouden we de auto niet mee krijgen, liegen ook over dat ze nooit hadden gehoord van de internet aanbieder terwijl wij daarheen belde en hun zeiden dat ze meerdere keren met hun samen werkte?
    Aanbieder gebeld en gesmeekt om een andere verhuurbedrijf kregen wij na 3 uur!! sicily by car aangeboden in een woord geweldig!!!!
    Goldcar nooooooit meer!!

  24. Helaas zijn wij ook opgelicht door Goldcar. Een auto gehuurd via Rental.cars en een extra verzekering afgesloten.
    Aan de balie bij Goldcar op luchthaven Alicante werden we min of meer gedwongen om ons nogmaals te verzekeren. (afsluiten extra verzekering – dus dubbel – van 196,30 euro omdat anders 1200 Euro op de creditard geblokkeerd zou worden). Er werd ons te verstaan gegeven dat we het bedrag bij rentalcars.com konden terugvorderen maar dat moest dan wel ter plekke telefonisch gedaan worden. We hebben daar toen rentalcars.com meer dan 10 minuten proberen te bellen, maar kwamen niet door de wachtrij heen. Wij hadden de auto beslist nodig, dus hebben maar betaald.
    Het zou Rental cars sieren als ze de klanten vooraf zouden waarschuwen voor de oplichtingspraktijken van Goldcar. Rentalcars geeft wel een waarschuwing hiervoor in de voorwaarden, maar in zijn algemeenheid lezen mensen dit pas achteraf omdat men ervan uitgaat dat ze niet opgelicht worden.

    Wij weten nu dat we nooit meer een auto moeten huren bij Goldcar via Rentalcars.

  25. Ook wij zijn de dupe geworden van de oplichterspraktijken van Goldcar; onze zoon op Ibiza en wij in Reus (Spanje).
    Reclameren per mail helpt niet. Ze antwoorden gewoon niet.
    Niet goed, geld weg.
    Jmmer dat Ryanair nu met Goldcar in zee is gegaan.

  26. Na alle ellende die wij hebben meegemaakt met Goldcar vorig jaar september dachten we dat het hoofdstuk was afgesloten. Helaas, we kregen in juni 2015 een boete vanuit Italie, 138,-

    Alles was fout aan de boete, we hadden een Fiat, dit was een Ford. Verder was de plek niet juist, we waren helemaal niet in Sienna geweest!! Dus let goed op als je een boete krijgt!

    • ik heb uiteraard bezwaar getekend. We hebben als antwoord, een herinnering gekregen. Vandaag weer bezwaar getekend.

  27. Nu eindelijk na 9 maanden heeft goldcar het geld ( refund diesel ) overgemaakt , na eindeloos email verkeer en de inspanning van patricia van goldcar heb ik vandaag 27-10-2015 zoals gezegd na 9 maanden eindelijk mijn geld .

    Ik heb de indruk dat goldcar het iban nummer niet heeft gebruikt . Ze stuurden mij een zgn bewijs van overschrijving en ik kon heel duidelijk zien dat het nummer op dit bewijs niet de mijne was .
    Tot 6 keer toe het correcte nummer met iban doorgegeven , maar goed nu is dit drama achter de rug .
    Beter de bus nemen , of een 2e handsje daar kopen .

    Zie mijn verhaal elders hier op de pagina .

  28. heb auto gehuurd in oktober 2015 bij goldcar in alicante wat een oplichters, een heel dure verzekering aansmeren of een bedrag van 900 euro vast zetten op uw credit card , de uiteindelijke afrekening was veel hoger dan was overeen gekomen aan de balie van goldcar 18 euro exstra voor diesel en ik had een bezine geboekt , bij auto en verzekering komen nog exstra berdragen bij voor wat weet niemand( alles in het spaans)
    ik heb uiteindelijk 52 euro meer betaald, ik huur nooit nog een auto bij coldcar

  29. Op vrijdag 30 oktober 2015 huren we een fiat 500 bij Goldcar aan de luchthaven van Marseille.
    Bij aankomst zijn de papieren opgemaakt voor de verhuur van de auto met een bijkomende verzekering, die we niet gevraagd hadden. Na een lange discussie met de medewerker (die eerst zegt dat je een borg moet betalen van €1700 en 5 minuten later is de borg plots maar €950??) worden de papieren aangepast en kunnen we de auto uiteindelijk toch meenemen aan de prijs van €103 voor 10 dagen. Na aandringen wordt de auto gecontroleerd op beschadigingen (controle op een donkere parking) en er worden een paar kleine beschadigingen genoteerd.
    Na 10 dagen wordt de auto netjes afgeleverd en door een medewerker gecontroleerd. Deze medewerker verklaart de auto “in orde”, maar weigert, na een discussie van 10 minuten, hiervan iets op papier te zetten.
    2 dagen nadat we thuiskomen zien we dat er een bedrag van €409 wordt aangerekend voor allerlei “beschadigingen” aan de wagen. Hiervan hebben ze foto’s genomen. Het zijn enkel detailfoto’s die ons gestuurd werden van zogenaamde krassen, maar je kan op geen enkele foto zien dat het over de gehuurde wagen gaat.
    De zogenaamde krassen zijn mijns inziens gewoon een vuile auto waar met iets over geveegd werd.
    Het is gewoon schandalig op welke manier Goldcar de mensen bedriegt.
    Eerst proberen ze je allerlei verzekeringen te verkopen, en als je dat weigert sturen ze je naderhand een dikke rekening voor zogenaamde beschadigingen.
    Ik had beter Goldcar even op voorhand gegoogled, want als ik die forums allemaal lees, ben ik echt niet het enige slachtoffer.
    Een schande dat zo een firma nog bestaat!!!

  30. Regelrechte oplichting :
    ik huur auto en betaal op voorhand via de Creditcard. Aangekomen aan de luchthaven in Tenerife South, tumult bij de mensen aan de balie voor mij. Om 3 boze klanten af te werken duurde het met 2 mensen aan de balie 1 vol uur. Dan was het mijn beurt. Ik wist meteen vanwaar het tumult kwam…Een zekere Daniela stopt een rekenmachientje voor je neus voor een extra van 240 (!) EUR. Voor afkoop van de 1200 EUR verzekeringswaarborg en de volle tank. Ik weiger die extra verzekering, waarop ze boos de papieren weggooit op het bureau naast haar. Ik vraag om die verzekering te splitsen van de benzine. Wat blijkt, ze rekent 90 EUR benzine aan (er kan maximum 35 EUR benzine in de tank!). Ik vraag om de naam van de voorziene chauffeur te wijzigen. J”e moet hiervoor bellen naar Rentalcars”, zegt ze… ’s Avonds laat in de luchthaven van Tenerife…. Iedereen weet dat zo iets niet kan lukken (en dan weer 1 uur aanschuiven zeker…). een 2de chauffeur kost nog eens 98 EUR!
    Nu moet je weten : ik heb ook een eigen auto in Tenerife, full omnium, vrijstelling 200 EUR, zoveel chauffeurs (boven de 25 jaar) als je wil, en deze verzekerig voor 320 EUR PER JAAR! Ik hou Goldcar voor bekeken; ik raad iedereen aan om te huren bij GIGI Cars in Las Galletas. Ze komen u aan de luchthaven halen. Na 20 minuten is het contract en de auto klaar. Vriendelijke mensen en geen gerompslomp (ik vroeg 2 dagen huur extra telefonisch; geen probleem, rij maar verder, zeggen ze, en betaal als je terugkomt. Je zet aan met een volle tank enkomt terug met een volle tank. Een echte aanrader! En 30 % goedkoper dan bij die oplichters.

    • Ik vraag me af of iemand van jullie die ongeveer 200 euro extra aan zogenaamde benzine en verzekering heeft terug gekregen?
      De dame die wij hadden had ook geen geduld (gezien de lange rij achter ons) en sprak (ineens) nauwelijks Engels en kon ons niks uitleggen. Het enige dat zij kon doen was ons een e-mail adres geven waar we maar naar moesten mailen….. ?
      Nu ben ik aan het bellen en mailen maar het wil nog niet echt lukken om er iets van terug te krijgen.

  31. Het zijn nog steeds dezelfde bedriegers bij Goldcar. Ook ik weigerde zoals gewoonlijk om de extra verzekering te nemen. Bij het ophalen van de wagen werd er een formulier opgesteld met alle schade. Bij het inleveren werd de wagen zelfs niet in mijn bijzijn gecontroleerd door een Goldcar medewerker. Dit was zogezegd niet nodig. Ik heb dan ook geen schadeformulier ondertekent bij afgifte van de wagen. Achteraf worden er wel 250 euro kosten aangerekend voor schade. Dit is compleet illegaal ! Ik heb dan ook contact opgenomen met de klantendienst van Goldcar maar ze weigeren het bedrag terug te storten.
    Inmiddels heb ik klacht ingediend bij het European Consumer Centre. Daar is men reeds zeer goed op de hoogte van de praktijken van Goldcar en andere spaanse verhuurmaatschappijen.

  32. Op vrijdag 30 oktober 2015 huren we een fiat 500 bij Goldcar aan de luchthaven van Marseille.
    Bij aankomst zijn de papieren opgemaakt voor de verhuur van de auto met een bijkomende verzekering van ongeveer €170, die we niet gevraagd hadden. Na een lange discussie met de medewerker (die eerst zegt dat je een borg moet betalen van €1700 en 5 minuten later is de borg plots maar €950??) worden de papieren aangepast en kunnen we de auto uiteindelijk toch meenemen aan de prijs van €103 voor 10 dagen. Na aandringen wordt de auto gecontroleerd op beschadigingen (controle op een donkere parking) en er worden een paar kleine beschadigingen genoteerd.
    Na 10 dagen wordt de auto netjes afgeleverd en door een medewerker gecontroleerd. Deze medewerker verklaart de auto “in orde”, maar weigert, na een discussie van 10 minuten, hiervan iets op papier te zetten.
    Als we 2 dagen thuis zijn zien we dat er een bedrag van €409 wordt aangerekend voor allerlei “beschadigingen” aan de wagen. Hiervan hebben ze foto’s genomen. Het zijn enkel detailfoto’s die ons gestuurd werden van zogenaamde krassen, maar je kan op geen enkele foto zien dat het over de gehuurde wagen gaat.
    De zogenaamde krassen zijn mijns inziens gewoon een vuile auto waar met iets over geveegd werd.
    Het is gewoon schandalig op welke manier Goldcar de mensen bedriegt.
    Eerst proberen ze je allerlei verzekeringen te verkopen, en als je dat weigert sturen ze je naderhand een dikke rekening voor zogenaamde beschadigingen.
    Ik had beter Goldcar even op voorhand gegoogled, want als ik die forums allemaal lees, ben ik echt niet het enige slachtoffer.
    Ik heb intussen ook een klacht ingediend bij het European Consumer Centre en bij mijn bank waar de Visakaart van komt waar alles mee betaald werd. Zij zijn er allebei mee bezig.
    Een schande dat een firma als Goldcar nog bestaat!!!

  33. Via happycar met geen eigenrisico , op Tennerife Sud auto bij Goldcar gehuurd.
    Bij de balie stond op het display ongevraagd E200 verzekerings kosten.
    Toen ik dit weigerde, kreeg ik een folder met uitleg over het eigen risico.
    Toen ik aangaf hier geen gebruik van te maken, weigerde de pinautomaat om de borg vam E 950 te betalen.
    ZE beweerde dat de creditcard limiet niet ok was, dit ook nog een keer in het kantoor geprobeerd.
    ALS ik verz. Zou betalen hadden ze geen borg nodig.
    Ik heb bij mijn bankaccount ingelogd en taten zien dat mijn credit voldoende was.
    Daarna kon ik het weer proberen en de creditkaart werd wel geacepteerd, ze gaf de apparatuur de schuld.
    Mensen lees heel goed de huurvoorwaarden , uit de verhalen begrijp ik dat dit te wensen overlaat.
    In mijn geval was het duidelijk, ze halan alle trucken uit de kast om je een onnodige verzekering te laten afsluiten.
    Toen ik vroeg of de auto schadevrij was, zei ze er is geen schade.
    Bij het afhalen zaten rondom krassen, bij de afgifte balie deed men niet moeilijk, echter bleek al een aantal schade,s op het rapport aangegeven.
    Maak echter foto,s van alle schade,let op ramen ,spiegels,hagelschade, en gelijke banden,wieldoppen,rez wiel en crick en gevarenvest en driehoek. Daarna km stand op foto, deze als laatste ivm datum schade foto,s
    Paar maand eerder ook bij Goldcar in Allicante gehuurd en geen enkel probleem, rest brandstof werd een week later keurig teruggestort. Toen een prima auto en netjes geholpen. Jan Jansen, Groningen jan. 2016

  34. een paar maal gehuurd bij goldcars en altijd netjes behandeld .
    wij hadden wel het hoogste pakket en binnen 2 dagen het geld terug gestort van de brandstof die nog in de tank zat.

  35. GOLDCAR IS EEN DIEVENBENDE. Zo herkenbaar als we nu alle reacties over deze autoverhuurder lezen. Ze mogen de naam van autoverhuurder in onze ogen helemaal niet bezigen. Vuile praktijken en onbeschofte behandeling. Met nul begrip voor situaties. Op de site “vergelijk autoverhuurders.nl” hebben we uitgebreid ons relaas gedaan met aangesmeerde verzekeringen, een dieselauto die was volgetankt met benzine, het uren moeten wachten en last but not least een rekening van € 209,00 voor verzekeren en extra diesel bovenop de € 214,00 betaalde VOLLEDIGE VERZEKERING via Rental Cars. Dan nog het volgende naar aanleiding van een reactie over upgrade vanwege diesel. Wij kregen een citroen3 diesel dus ook wij betaalden op de rekening vanwege extra V diesel € 10,57. Toen deze auto moest worden opgehaald omdat Goldcar benzine had getankt en wij een benzineauto kregen werd de rekening van deze laatste auto vanwege een upgrade met € 10,57 gedebiteerd en de extra diesel V met € 1,76 gecrediteerd. Per saldo was er dus helemaal geen enkele upgrade of zo. Goldcar belazerd dus de hele kluit willens en wetens en de branche zou het sieren daar werk van te maken. Wij doen in ieder geval nooit meer zaken met deze dieven.

  36. Wat veel negatieve reacties!
    Hebben we het voor een groot gedeelte niet met heel naïeve mensen te maken ?
    Men wil graag een nieuwe grote auto voor een bodemprijs huren, zoals men ook een hotel of vakantiehuis voor een spotkoopje wil.
    Men boekt bij een autoverhuurbedrijf voor een bodemprijs een auto met mooie beloftes en een gunstige verzekering.
    Wat blijkt : het desbetreffende bedrijf bezit zelf geen auto’s, hebben dus ook geen investeringskosten !! en zo
    komen de meeste mensen vervolgens bij Goldcar terecht..
    Als Goldcar vervolgens de risico’s goed afgedekt wil hebben door middel van een complete verzekering, of een bedrag reserveert op de creditcard is Goldcar opeens de boosdoener.
    Ga als je het hier niet mee eens bent reclameren waar je gehuurd hebt, dat verhuurbedrijf heeft wel zijn centjes gevangen maar blijft voor de rest lekker buiten schot !!
    Wat mij betreft Is Goldcar een prima bedrijf als je er rechtstreeks huurt. Nog nooit problemen gehad en altijd keurig geholpen !!
    Jammer dat Goldcar voor een groot gedeelte door dit soort situaties in een verkeerd daglicht komt te staan.

    • Ik heb een verzekering afgesloten in Nederland die een jaar geldig is. Zodra er sprake is van een huurcontract is de auto verzkerd. Ik betaalde € 68 voor 1 jaar. De premie die Goldcar rekent is absurd hoog maar eerlijk is eerlijk niet alleen Goldcar rekent deze hoge verzekeringspremie.

    • als je al was verzekerd allrisk en ongevraagd verzekeren ze je nog een keer dan is dat niet naief

  37. Heb net voor 5 dagen auto gehuurd
    Het zijn OPLICHTERS.
    GEEN ZAKEN MEE DOEN.
    met alles goed de tijd nemen.

  38. Ook ik ben belazerd door GoldCar op Tenerife.
    Het zijn een stelletje structurele oplichters.
    Ik kreeg de auto zonder extra verzekeringen gewoon niet mee. Wat doe je dan met 15 wachtenden hijgend in je nek.
    Het baliepersoneel van GoldCar staat op een laag salaris en krijgt provisie van alle afgesloten verzekeringen e.d.
    Ik heb de auto vol teruggebracht, maar i.p.v. de betaalde 80,00 voor een volle tank werd er slechts 50 teruggestort. De rest was administratie.
    Op mailtjes wordt verder niet gereageerd

  39. Kan iemand mij helpen. Morgen kom ik aan in Alicante met mijn vriendinnen, mijn vriend (die er niet bij is) heeft de auto gehuurd met zijn MasterCard en mij als hoofdbestuurder opgegeven. Krijg ik de auto dan mee? Zelf heb ik nu sinds vandaag een MasterCard prepaid maar blijkbaar doen ze daar ook moeilijk over??

  40. Mijn ervaring is zeer onvriendelijk personeel.proberen je auto op te waarderen!
    Dan wordt je geconfronteerd met een exstreem hoge borg €1200 om dat er al een all risk verzekering is afgesloten ( dan verdienen ze niks)
    Ik moest ongezien tekenen dat de auto schadevrij was!want zei ze als ik eerst ging kijken wilde ik niet terug komen naar het loket. Ik had auto gehuurd vol is vol verder zonder problemen weer ingeleverd.en benzine en borg netjes teruv ontvangen.

  41. Ook ik ben zeer ontevreden over Goldcar. Ik was een zeer regelmatige huurder bij Goldcar en dacht de klappen van de zweep wel te kennen.
    De laatste keer heb ik voor 3 dagen een auto op Alicante airport gehuurd. Aan het einde van dag 1 kreeg de splinter nieuwe Citroen, motor storing. De 2e dag werd de auto opgehaald door Citroen en mij verzocht om met een taxi naar Goldcar Alicante te komen voor een andere auto.
    Dat was voor mij onmogelijk omdat ik op dag 2 vol met afspraken zat. Op dag 3 ben ik met een taxi naar het vliegveld gegaan en naar huis gegaan. Van Goldcar nets meer gehoord echter wel het volle bedrag in rekening gebracht. Ik probeer dit nu terug te krijgen via de creditcard maatschappij.
    Goldcar geen zaken mee doen!

  42. Criminele praktijken!

    Wij hebben voor 12 dagen een auto gehuurd bij Goldcar Porto. Een Ford Fiesta voor 209,67 euro. Bij ophalen van de auto om 23.30 uur ging het in het begin heel soepel, in tegenstelling tot een Nederlands gezin die een creditcard hadden gegeven die niet de bestuurder bleek te zijn (creditcardman en bestuurder vrouw). Ze kregen nu de auto niet mee omdat dit de voorschriften nu eenmaal zijn. Hoe dit afgelopen is weet ik verder niet. Wat mij verbaasde in eerste instantie waren 2 dingen: Ipv 209,67 euro moest ik 393,22 euro betalen! Daar zat weliswaar een volle tank bij twv 56,10 euro maar dan hou ik nog steeds een gat over van E 127,45!! Dit waren volgens hun verplichte lokale belastingen. Erg dubieus want dit is meer dan de helft van het oorspronkelijke bedrag. Verder probeerde ze ons nog een extra verzekering van 250 euro aan te smeren zodat we ‘echt’ alles verzekerd hadden. Dit hebben we geweigerd omdat er al een verzekering bij zat. Maar goed het was laat en we moesten nog een uur naar ons hotel rijden dus we hebben het maar gelaten. Vervolgens zijn we met de betreffende medewerker naar de auto gegaan en hebben we in het donker (er was wel lantaarnpaal licht) even een rondje om de auto gedaan. De auto was hartstikke nieuw, er stond slechts 1500 km op de teller. We hebben niets gevonden en daar ook voor getekend.
    Bij terugkomst echter werd de auto veel nauwkeurige beoordeeld door de medewerker dan bij afhalen. En ja hoor, deze vond net boven de achterbumper een klein plekje van 2 cm. Als je door je knieën ging en je keek heel goed bleek dat het begin van een krasje te zijn van een cm of 30. Bij daglicht was het al moeilijk te zien… maar het was onze schuld en we dienden hiervoor te betalen. Toen ik vroeg naar de manager nam die niet eens de moeite om te gaan kijken bij de auto. Zij zei je hebt getekend en er is nu schade… geen discussie maar betalen!
    Ik huur regelmatig een auto in binnen- en buitenland en het was meer dan 10 jaar geleden dat ik zo’n formulier moest invullen. Tegenwoordig geven ze in bv Turkije, VS of Spanje gewoon de sleutels bij de balie en ze wensen je een fijne vakantie. Als je dan vraagt of we niet even naar de auto moeten kijken, zeggen ze allemaal: nee hoor is allemaal verzekerd.
    Ik denk niet dat dit een correcte manier is om met je ‘klant’ om te gaan en om zo star te zijn in je houding. Inmiddels heb ik ook wat op internet gezocht en daar vind je dus heel veel van dit soort verhalen.
    Eerlijk gezegd vind ik het een schande!!! We hebben een heerlijke vakantie gehad maar hierdoor heeft het een bittere nasmaak! En eerlijk gezegd gaat het mij niet eens om het geld, maar het gevoel dat je bedrogen wordt irriteert me mateloos!

  43. Ook ik had via cardelmar een auto geregeld bij goldcar op Mallorca. Nu bijna twee uur wachten toch maar een xpress nummertje getrokken (50 xtra) en helaas hadden ze de auto die ik gereserveerd had niet dus ik mocht een grotere voor dezelfde prijs !!. Contractje in het spaans doodmoe en op ondertekend. Credirkaart ingeleverd voor de borg en eindelijk rijden na een wachttijd doie langer duurde als de vlucht(en dan had ik nog geluk)
    Auto netjes ingeleverd na week en bij thuiskomst was er nog eens 290 euro van creditcard afgeschreven. Huh ik had al 150 aan cardelmar betaald incl allrisk, hoe kan dat nou.
    Nou het kan dus zo zonder het te melden krijg je een toeslag voor diesel en zonder het te vragen krijg je nog een verzekering erbij. Het staat natuurlijk allemaal in het spaans dus je begrijpt er geen hol van en je wil nu ook wel eens weg. Daaaag geld en car del mar werkt er oogluikend aan mee want anders werk je toch niet meer samen met die oplichters

  44. Hier exact dezelfde ervaring. Ongevraagd een diesel gekregen en nu we thuis zijn, wordt er onterecht schade gemeld. Wie heeft er een tip wat we moeten doen!

  45. Ik kan me helemaal vinden in jullie reactie . Wat een ontzettend slecht bedrijf .
    Afgelopen week was ik met 2 kleine kinderen een 6 dagen naar Italie , gewapend met voucher waarop een prijs stond van € 37,74 wat ik nog moest voldoen .Aangekomen bij de balie moest ik € 20 handling kosten betalen dus ik vraag waarvoor ? Mevrouw dat staat in de voorwaarden . De auto is nu vol en u mag hem leeg inleveren . Die kosten zijn omdat wij moeten gaan tanken ! Maar ik kan zelf toch tanken ??? Nee , niets mee te maken dat moest ik betalen . Ook werd er € 73 aan brandstofkosten van mijn creditcard gehaald terwijl er voor dit bedrag geen brandstof in gaat . Ik had namelijk een smart.
    Daarna moest ik ook nog een verzekering bij kopen van € 150 . Ik heb daar de bali medewerker verteld dat ze € 1300 konden blokkeren van mijn creditcard omdat ik zelf goed verzekerd ben . Daarbij is deze optie mij al aangeboden toen ik online ging boeken en ook toen wilde ik de verzekering niet.

    Afijn …..ik ging dus niet akkoord en de baliemedewerker stuurt mij gewoon weg als een klein kind. Mevrouw u verdoet mijn tijd en er staan nog meer klanten te wachten . Gaat u hier op de boulevard maar kijken naar een ander bedrijf dat wel aan u eisen voldoet !!!!!

    Daar sta je dan met 2 kleine kinderen en 3 koffertjes !!!!!!!!!

    Chantage , wat een kut bedrijf . Ik kon die medewerker wel wat . Waar op zijn collega naast hem zegt in het Italiaans : zorg dat je van dat mens afkomt ,ze maakt herrie…. Jammer joh ,ik versta Italiaans . Dus zo gaan jullie met klanten om die niet slaafs doen wat jullie zeggen.

    Uiteindelijk kon ik niets anders dan betalen .

    Ik heb deze boeking gemaakt via http://www.rentalcargroup.com afgelopen weekend direct met hun contact gezocht . Helaas had de vriendelijke meneer aan de andere kant van de lijn dit al meerdere keren gehoord over Goldcar. Hij heeft mij geadviseerd om schriftelijk een klacht in te dienen bij zowel Goldcar als rentalcargroup dat heb ik dus gedaan . Ook heb ik mijn creditcard maatschappij hiervan op de hoogte gebracht . Deze adviseerde mij het zelfde als de meneer van rentalcargroup ,ook omdat je via je creditcard verzekerd bent ,konden hun misschien nog iets betekenen mits ik er zelf niet uitkom .

    Daarnaast heb ik nog een rechtsbijstand verzekering die eventueel nog iets kan doen. Van Goldcar heb ik ondertussen al reactie gehad op mijn schrijven . In het kort gezegd komt het er op neer dat ik lieg , hun medewerker heeft mij de 2 opties gegeven of blokken van € 1300 of een verzekering .

    Het zal er op neer komen dat ik er met hun niet uit ga komen maar dat ik het er niet bij laat zitten is zeker . Wat ook zeker is is dat ik nooit meer een auto zal huren bij dit bedrijf . Ik ga wel te voet.

  46. ook ik ben genaaid door gold car. Net terug van Gran Canaria en zie op mijn afrekening van credt card ineens 219, euro van gold car , ONDANKS VERZEKERING DIE IK HAD AFGESLOTEN !!!!!!. Direct gebeld en krijg te horen dat antenne mist en beschadigingen geconstateerd zijn ,Nu zat de hele auto al onder de krassen en deukjes , zoals op de voucher vermeld was dus hoe kan ik dit nu claimen??? VOOR MIJ : NOOIT MEER GOLD CAR !! AUTO WAS GEHUURD VAN 15 JAN T/M 5 FEB , EN ALTIJD OP AFGESLOTEN PARKEERPLATS GEPARKEERD.

  47. Er is niet gemelde schade van mijn creditcard geïnd.
    Weet iemand hoe je contact kunt krijgen met Goldcar via de email?

  48. Ook wij zijn bedrogen door Goldcar. Kregen een zeer gebruikte auto mee vol met krassen/deukjes. Worden niet aangetekend onder mom ‘don’t worry about these, only the big ones are important’.
    Bij inleveren na paar dagen (bij dezelfde medewerker nb) wordt met een grote lamp nadrukkelijk gespeurd naar een klein krasje aan zijkant van portier. Ondanks onze protesten en nemen van fotos werd er nog een tweede krasje op onze conto geschreven. Zelf politie werd er bij gehaald. Uiteindelijk 2x E200 is afgeschreven van credit card.
    Goldcar antwoord nergens op ondanks herhaaldelijk schrijven/email/bellen. Ook Rental Cars waar we hadden gehuurd kan niets doen.
    Goldcar is gericht op zoek naar extra inkomsten om lage tarieven te compenseren. NIET via Goldcar huren !!

  49. Ik heb jaren bij goldcar gran canaria gereserveerd en nooit klachten gehad. Tot de laatste 2 keer, vorige keer 30 euro afgeschreven omdat de auto vies zou zijn. Nu 3maanden later weer een probleem.Heb voor de zekerheid fotos gemaakt. Nu is er 200 euro afgeschreven. Er zou schade zijn aan het portier Als ik de reacties van de afgelopen maanden bekijk lijkt het of het steeds riskanter wordt om bij Goldcar te reserveren.Vraag me af hoe ik mijn geld terugkrijg. Heb gelukkig fotos. Meer dan 15 keer gehuurd bij Goldcar. Maar als trouwe klant zullem ze je nooit beschouwen Pas dus op!!!!!!

  50. Wij zijn ook bedrogen door Goldcar in Tenerife.
    Voor mijn werk huur ik regelmatig auto’s bij diverse maatschappijen, maar zoals Goldcar te werk gaat is pure oplichting!! WIj kregen een volledig beschadigde auto mee waarmee we zelf geen schade hadden gereden, bij aanvang huur hadden we uiteraard foto’s gemaakt omdat ik dit zo nog nooit had meegemaakt. Vanwege een vroege terugvlucht hadden we de auto om ’s nachts teruggebracht en de sleutel in het bakje gedeponeerd.
    Zoals ik al verwachtte gebeurde dus ook, een dag later werd 220 Euro afgeboekt van mijn creditcard.
    Ook bij ons zou er schade aan de deur zijn geconstateerd, vertelde ze me na telefonisch onderhoud.
    Heb nu een klachtenbrief gestuurd met aantoonbare foto”s maar daar krijg je geen antwoord op terug.
    Tip: probeer je geld terug te laten boeken via creditcard “betaling betwisten” en ga nooit meer in zee met deze malafide organisatie

  51. Wij hadden in Nederland een auto gehuurd voor onze reis door Toscane in Italie met een all inclusief garantie. In pisa werden we als het ware gedwongen een extra verzekering bij te borken. Onderweg kregen wij een lekke band die niet gerepareerd kon worden en dus moest worden vernieuwd. Uiteindelijk wilden ze deze band niet vergoeden. Huur geen auto bij Goldcar het ze zijn onbetrouwbaar. Super slecht verhuurbedrijf!! Via mail is er niet te communiceren, als je ze aanspreekt op hun argumentaties reageren ze niet.

  52. We huurden een auto bij Goldcar en namen een omniumverzekering bij een Belgische verzekeraar. Bij het afhalen van de auto in Rome, werden we op een meer dan aanmatigende manier aangeraden om een extra verzekering te nemen. Dit deden we na lang palaveren niet. Namen foto’s van de wagen vooraleer weg te rijden. Zeker een aanrader, bij het inleveren trachtte de medewerker ons te laten opdraaien voor een oude beschadiging.
    De wagen was volgetankt bij het afleveren. Na een drietal dagen werd 60 € afgenomen van onze creditkaart wegens een onvolledige benzinetank. We schreven een aangetekende brief naar het adres dat op het verzekeringsdocument van de wagen staat. We dreigden om via een rechtsprocedure de onterechte aangerekende som te recupereren. Prompt werd de 60€ terrugbetaald met verontschuldigigingen voor de onbeschofte houding van de werkenemers in Fiumicino Rome. Een aanrader om een aangetekende zending te zenden naar Aan Goldcar Italy S.R.L.
    Ter attentie van de Financiele directeur
    VIA ALFRED NOBEL 18
    39055 LAIVES BZ

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *