Queen = vakantie

Welke popartiest(en) associeer jij met vakantie? Kies je voor de zonnige reggaeklanken van Bob Marley, de zomerhit allertijden ‘Fiesta’ van Sunclub of voor lekkere Caribische muziek? De kans is groot dat je voor een zonnige song kiest waarbij je je aan een heerlijk strand of zwembad waant. De marketeers van grote touroperators in Nederland niet. Die moeten kennelijk bij de Britse popgroep Queen aan vakantie denken. Opvallend is dat zowel Neckermann als Arke nummers van Queen gebruiken in hun allernieuwste reclamecampagnes die ze op dit moment op ons afvoeren. Neckermann gebruikt hiervoor Queen’s eigen uitvoering van ‘Don’t stop me now’ terwijl Arke William Shatner’s gesproken versie van ‘Bohemian Rapsody’ gebruikt.

Behalve liedjes van Queen staat ook vakantiegevoel duidelijk centraal in de laatste commercials van deze twee reisgiganten. Arke gebruikt hiervoor een knuffelbeer die weer helemaal opfleurt zodra hij mee mag op vakantie. Neckermann laat een compilatie zien van mensen die plezier hebben op vakantie, waarbij de filmpjes vaak zelf opgenomen lijken te zijn.

‘Don’t stop me now’ en ‘Bohemian Rapsody’ als de ultieme vakantiesongs van 2015. Popnummers uit respectievelijk 1979 en 1975 die nu de vakantiezoekers om moeten toveren tot vakantieboekers. Het moet niet gekker worden.



Plaats een reactie