Overig — 16 juni 2020

In de zomer is het genieten van lekker eten, het zonnetje en het strand. Pas je niet op dan is het in het najaar schrikken wanneer je op de weegschaal staat. Dat is toch wel een beetje zonde. Wil je voorkomen dat je ineens heel wat kilo’s aankomt? Zeg niet alle barbecues af, want met deze kan je heerlijk genieten in de zomer.

  1. Verbeter je huidige voedingspatroon

Hou eens bij wat je op een dag zoal eet. Zijn er bijvoorbeeld gewoontes die helemaal niet nodig zijn? Denk aan twee keer opscheppen. Doe dat eens niet. Neem je altijd een koekje bij de thee? Probeer het koekje over te slaan. Krijg je toch last van honger? Ga dan voor een gezondere keuze. Neem je ’s avonds altijd fris? Vervang het door water. Dat scheelt je heel wat calorieën.

  1. Ga bewegen in je vakantie 

In de vakantie is het fijn om te luieren. Handdoek mee in een shopper tas en bakken maar op het strand. Doe jij dat het liefst alle dagen? Probeer dan toch om iets meer af te wisselen. Maak een heerlijke strandwandeling of bezoek een stad. Blijf je dit jaar thuis in Nederland maak dan eens een fietstocht. Of ga met je kinderen zwemmen. Verzin manieren om op een leuke manier in beweging te zijn. Het moet niet als een verplichting voelen.

  1. Drink niet teveel alcohol 

Alcohol is niet goed voor de lijn. Wist je dat in een glas piña colada maar liefst 230 calorieën zitten? Echt veel. Daarbij is het zo dat je lever voorrang geeft aan het afbreken van alcohol in je lichaam. Andere vetten moeten wachten. Natuurlijk is het fijn om op een terrasje je zonnebril uit je handtas te pakken en een glas wijn te bestellen. Dat kan ook best een keertje, maar pas op dat je in de zomer niet teveel alcohol nuttigt. Minder drinken kan je heel wat calorieën besparen.

  1. Ga niet helemaal los 

Tot slot is het verleidelijk om tijdens je vakantie helemaal niet op je eten te letten. Wil je echter niet teveel aankomen in de zomer dan is dat niet verstandig. Heb je ’s middags op het strand een ijsje gegeten? Eet dan ’s avonds niet de zak chips op die nog in je leren rugzak zit. Het is de kunst om na een ongezonde keuze voor iets gezonds te gaan zoals een stuk fruit of een handjevol noten.

Tags: ,

Delen

Over de redacteur

Dimi3

Reisjournalist Dimi3 reist 80-100 dagen per jaar en publiceert op tientallen websites reiservaringen, foto's en informatie over allerlei reisbestemmingen. Favoriete bestemmingen zijn Dubai, Mexico, Caribische eilanden, Florida en grote steden zoals Hong Kong, Singapore, Londen en New York.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *