Tips — 13 juli 2021

KLM-klanten die naar een geselecteerd aantal bestemmingen reizen, kunnen nu de benodigde coronareisdocumenten van tevoren laten controleren. KLM’s COVID-19 check | Upload@Home is een nieuwe service, waarmee de klant goed voorbereid en vlot op reis kan gaan.

KLM begrijpt dat reizen met alle corona-gerelateerde vereisten op dit moment een uitdaging kan zijn, vooral doordat de regels per land verschillen en kunnen veranderen. Het vooraf valideren van de door de bestemming vereiste documenten via Upload@Home betekent dat klanten van tevoren de zekerheid hebben dat hun documentatie in orde is. Ook kan de controle op coronadocumenten vooraf, het incheckproces op de luchthaven versnellen.

Deelname aan Upload@Home is gratis en op vrijwillige basis. Met deze innovatieve digitale zelf-service wil KLM haar klanten zo goed mogelijk helpen met de complexe inreisregels van het land van bestemming ten aanzien van coronareisdocumenten.

Zo werkt KLM’s COVID-19 check | Upload@Home

De online controle van coronadocumenten door KLM is nu beschikbaar voor KLM-vluchten naar vijf bestemmingen: Curaçao, Dubai, Lima, Sint Maarten en Istanbul. Dit aantal wordt naar verwachting de komende tijd uitgebreid. Klanten die een vlucht hebben geboekt naar een van deze bestemmingen, ontvangen een uitnodiging voor deelname. Zij verzamelen de vereiste documenten en uploaden die tot 5 uur voor vertrek. Het resultaat ontvangen zij per e-mail, meestal binnen een uur. Het KLM-personeel dat de controle uitvoert, is tussen 06.00 en 22.00 uur CET beschikbaar.

Op de luchthaven

Alle klanten die voor hun reis corona-gerelateerde reisdocumenten nodig hebben, kunnen hun instapkaart ophalen en bagage inchecken bij de incheckbalie op de luchthaven. Als zij hun documenten vooraf online hebben laten controleren via Upload@Home, hoeven zij alleen nog hun paspoort of ID-kaart en eventueel visum te laten zien. KLM raadt echter aan om altijd papieren exemplaren van de vereiste corona-gerelateerde documenten mee te nemen naar de luchthaven, omdat klanten deze mogelijk bij aankomst op de bestemming moeten laten zien.

Reizen is op dit moment ingewikkeld, doordat landen verschillende inreisvoorwaarden stellen, die ook nog eens snel kunnen wijzigen. Voor KLM is het belangrijk om onze klanten zoveel mogelijk te ontzorgen. Daarom is KLM’s COVID-19 check | Upload@Home bedacht. Deze innovatieve service maakt dat KLM-klanten met een gerust gevoel naar de luchthaven kunnen gaan, omdat zij zeker weten dat ze de benodigde coronareisdocumenten op orde hebben.
Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience KLM

KLM’s COVID-19 check | Upload@Home is een heel mooi voorbeeld van hoe digitalisering en mensenwerk hand in hand kunnen gaan om de klant een zo goed mogelijke ervaring te bieden. Deze innovatieve zelf-service is snel en in-house ontwikkeld. De komende tijd gaan we kijken op welke nieuwe bestemmingen we Upload@Home kunnen aanbieden.
Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital

Tags: , ,

Delen

Over de redacteur

Dimi3

Reisjournalist Dimi3 reist 80-100 dagen per jaar en publiceert op tientallen websites reiservaringen, foto's en informatie over allerlei reisbestemmingen. Favoriete bestemmingen zijn Dubai, Mexico, Caribische eilanden, Florida en grote steden zoals Hong Kong, Singapore, Londen en New York.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *